18 Temmuz 2016 Pazartesi

Farkındalığınızı fark edin!

Değişen ve hızlanan hayatınızda, iç huzurunuzu kaybettiğiniz anlar olur. Sakinleşmek, huzura kavuşmak, tabiri caizse zamanı yavaşlatmak istersiniz. İç huzura ulaşmanın yollarından biri olan meditasyonla, farkındalığınızı fark ederek bakış açınızı güzelleştirebilirsiniz


Herşeyin çok hızlandığını, çabuk tüketildiğini, bazı şeylerin değerini kaybettiğini düşünüp, hayatınızın içinde kaybolup gidiyor musunuz? Meditasyon için 'Uzak doğu icadı' diye nitelendirip ötekileştiren de var, 'ruha masaj' diyen de... Meditasyon, zihinsel egzersiz olarak tanımlanabilir. Türkçe’ye ‘derin düşünme’ olarak çevrilen meditasyon, insanların ‘derin düşünme’ algısına farklı bir boyut kazandırıyor. İş hayatında veya özel yaşamınızda canınız sıkıldığı zaman ‘düşünmeme’ üzerine kodlanmanın aksine, ‘derin düşünme’ tekniğiyle rahatlıyorsunuz. Çoğu insanın vücut sağlığı için fiziksel egzersiz yapıp, bunu sonucunu hissettiği gibi, meditasyon yaparak da zihninizi güçlendirip, odaklanma ve sakinlik gibi zihinsel yönlerinizi güçlendirebilirsiniz. Hayatımızın her alanına dahil olan fast food (hızlı tüketim), içinde yaşadığımız 'an'ı da anlamsız kılarken, meditasyon, OSHO'nun kitabında da anlattığı gibi (yürürken sadece yürü, otururken sadece otur) 'an'ın içini doldurarak, asıl olanın içinde yaşadığımız zaman olduğunu bize hatırlatıyor. Ve bilincimiz farkındalığa erişiyor.

NEFES ALIN, ZİHNİNİZİ SUSTURUN
Meditasyon yaparken, nefesinizi daha derin alıp, daha derin verirsiniz. Böylece gerginliğiniz azalır, negatif enerjiniz pozitife dönüşür. Derin nefes aldığınızda akciğerleriniz daha fazla oksijen alır ve dışarıya daha fazla karbondioksit atılır. Bu da daha fazla enerji demektir. Meditasyonda başlangıçta odaklanmak için sessizliğe ihtiyaç duyarsınız. Meditasyon yaparken sessiz kalmaya ihtiyaç duydukça çevrenizdeki sesleri daha yoğun duymaya başlayacaksınız. Meditasyonda zihninizdeki sesi susturmak için dıştaki bir sese ihtiyaç duyarsınız. Ama bu seslere aldırmadan meditasyona devam ettiğinizde sesler sizden uzaklaşacaktır, çünkü zihniniz rahatlayacaktır.  Meditasyona başladığınızda dış seslerden çok rahatsız olursanız, seslerden kaçmaya çalışmayın; aksine sizi en çok rahatsız eden sese odaklanın ve o sesi meditasyon objesine dönüştürün.  Böyle yaptığınızda sessizliğe dalacaksınız ve çevrenizdeki sesler sizi rahatsız etmeyecek. 

NEREDEN BAŞLAYACAĞINIZI BİLMİYOR MUSUNUZ?
Meditasyon yapmak isteyenlerin yaşadığı en temel problem, 'tamam meditasyon yapmak istiyorum, huzur istiyorum, ama konsantre olamıyorum, nereden başlayacağım?' durumudur.  Eğer meditasyon yapacaksanız ne yapacağınızı çok iyi bilmeniz gerekiyor. Meditasyon yapmaya başladığınızda hemen farklı sonuçlar, olağanüstü tecrübeler yaşamayı beklemeyin. Meditasyonu düzenli uygulamak çok önemli. Yoganın bölümlerinden biri olan meditasyonun tekniklerini herkes uygulayabilir. Ama başarılı olmak için, oturuşunuz, doğru nefes almanız ve zihinsel tutumunuz son derece önemli. Meditasyon oturuşunda dik olmanızı doğru nefes almanız açısından gerekli. Ağzınız kapalı, yüz kasları rahat ve nefes alışverişlerinizin burnunuzdan olmasına özen göstermelisiniz. Omuzlar ve kollar gevşek olmalı, eller bir parmak kilidi yapılarak dizlerin üstünde bulunmalıdır.  Meditasyon duruşlarının amacı, sizin uzun süre tamamen hareketsiz kalmanızı sağlamaktır. Meditasyonda ilerleyen aşamalara geldiğiniz zaman, fiziksel bir rahatsızlık hissetmeden birkaç saat ayna pozisyonda kaldığınızı gözlemleyeceksiniz. Meditasyonda duruş pozisyonları seviyenizi göre farklılık gösterecektir. Meditasyon duruşunuzda ne kadar sabit oturursanız zihniniz o kadar tek odaklı ve yoğunlaşma da bir o kadar etkili olacaktır. Nefes üzerine meditasyon, başlangıç ve ileri seviye için oldukça başarılı ve etkili bir çalışmadır.  Nefes meditasyonunda, nefes alışverişlerinizi gözlemleyerek uygulayabilirsiniz. Meditasyona başlarken her zaman yavaş ve yumuşak solumak gerekir. Dikkatinizi solunumunuza yönlendirmeniz zihninizi sakinleştirmek için çok yararlıdır. Derin ve burundan alınıp, burundan verilen nefesle, geriliminiz kaybolur ve zihniniz zenginleşir. Bir süre sonra aldığınız nefes değil, nefesin ta kendisi olursunuz. Bu da meditasyon halidir.  

 ÖZE DÖNÜŞ
Hayatın içinde kaybolup giden insanların, farkındalığını sağlayan meditasyon, öze dönmeyi ve içinde bulunduğunuz zamanı anlamlandırmanızı sağlıyor. Temel prensipleri sevgi, merhamet ve huzur olan meditasyon, yoganın bölümlerinden biri.    

(Antalya Life 80. sayıdan)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme